KOSA

KOŽA

OPUŠTANJE I KONCENTRACIJA

DODACI ISHRANI

MEDICINSKI PROIZVODI

OSTALO

Stres i faktori koji ga uzrokuju

Gotovo svakodnevno upotrebljavamo reč stres uz reči da smo mu izloženi neprestano, na poslu, u školi, kod kuće, u banci, saobraćajnoj gužvi. Stres je skup nespecifičnih reakcija čovekovog organizma na štetne faktore iz radnog i životnog okruženja.

Međutim, da li svi znamo šta su faktori stresa, na koji način ga prepoznati i sprečiti ili ublažiti njegove posledice?

Stres najčešće doživljavamo kao uticaj iz spoljašnje sredine na koji nikako ne možemo da utičemo. Međutim, istina je nešto drugačija. Stručnjaci ističu da je izvor stresa u nama samima, te da je stres subjektivna reakcija koju doživljavamo u skladu sa iskustvom i sopstvenom procenom situacije u kojoj se nalazimo. Kod nekih osoba, ukoliko stanje stresa traje dugo i opterećenje je veliko, a naše uobičajene strategije u borbi sa problemima ne daju rezultate, javljaju se negativne posledice na psihičko i fizičko zdravlje, sposobnost, produktivnost, zadovoljstvo i kvalitet života.

Faktori koji uzrokuju stres su brojni i raznovrsni. To mogu biti fizički faktori (hladnoća, toplota, buka, otrovi itd.) ili psihološki faktori, koje doživljavamo daleko intenzivnije (velika odgovornost, poremećeni međuljudski odnosi, nagomilane obaveze i slično)

Izbeći stres je jednostavnije reći nego učiniti, ali nije nemoguće. Primenite sledeće savete i sigurno ćete se osećeti bolje.

  • Identifikujte i izbegavajte stresne situacije kad god ste u mogućnosti

  • Ne potiskujte emocije, otvoreno razgovarajte o problemu, plačite, smejte se

  • Višak energije praznite kroz kontrolisanu fizičku aktivnost. U izuzetnim slučajevima potražite pomoć stručne osobe

  • Odvojite dovoljno vremena za san i odmor

  • Spavajte kvalitetno i dobro, usvojite pravilan ritam spavanja, svaki dan u isto vreme, nemojte koristiti razbuđujuća sredstva neposredno pre odlaska na spavanje (kofein, guarana)

  • Bavite se aktivnostima koje vas opuštaju, pronađite hobi

  • Planirajte i organizujte obaveze, napraviti redosled aktivnosti

  •  Ne dozvolite da vam se nagomilaju obaveze - „Sve što možeš danas ne ostavljaj za sutra“