KOSA

KOŽA

OPUŠTANJE I KONCENTRACIJA

DODACI ISHRANI

MEDICINSKI PROIZVODI

OSTALO

BLIŽE SE PRAZNICI, IZDAHNIMO STRES

 

Postoji pozitivan i negativan stres. Pozitivan je onaj koji kratko traje, povećava nam opreznost i koncentraciju, daje snagu. Setite se stresa pre nego što vas prozovu na ispit koji vas je održavao u budnom stanju i posle neprospavane noći. To je primer pozitivnog stresa, onog koji ima stimulativna dejstva na naš organizam. Problem nastaje kada stres odnosno izlaganje izvorima stresa, tzv. stresorima postane hronično. Vratimo se sada nekoliko hiljada godina unazad. Zamislite paleolitskog čoveka u lovu koji se sreće oči u oči sa lavom, to je bio popriličan stres složićete se. Stres odnosno stresor (u ovom slučaju lav) bi kod čoveka lovca izazvao pokretanje mehanizma: Opasnost! Napad ili beg! Da bi bio spreman na borbu ili beg, nasem lovcu se naglo luče kortizol i adrenalin koji mu pomažu da bude spreman da se bori ili trči gde ga noge nose. Ukoliko bi naš lovac preživeo, a stresor (lav) nestao, odgovor našeg organizma na stresnu situaciju bi takođe nestao. Signal za završetak stresne situacije je izlazak magnezijuma iz ćelija u krvotok. Mišići se opuštaju, a magnezijum se izbacuje putem urina.

Danas živimo izloženi konstantnom stresu, a mehanizmi su nam isti kao kod čoveka lovca. Za naš organizam i običan prelazak ulice je stresor, tako da možete zamisliti koliko je stres prisutan u svakodnevnom životu, čak i kada ga ne osvestimo. Upravo to je i razlog zašto gubimo velike količine magezijuma, zašto smo u grču, boli nas vrat, zašto imamo stomačne probleme, ne spavamo dobro. Po nedavnoj studiji 80% populacije ima deficit magnezijuma.

Disanje, tj. način disanja ima veliki uticaj na srčanu frekvenciju i na naš organizam u celini. Na primer kada smo pod stresom, imamo kratak dah i dišemo plitko, a srce nam ubrzano lupa.

Ukoliko ste pod tenzijom ili ne možete da spavate, evo jednostavnog trika disanja, pomoću koga ćete uskladiti simpatički i parasimpatički nervin sistem i vratiti sve u ravnotežu:

1. Sedite pravo i položite jednu ruku na želudac
2. Prilikom udaha brojite do 5 (5 sekundi) Udahnite na nos
3. Potom odmah počnite izdisanje koje takođe traje 5 sekundi (brojite do 5).

Ponavljajte više puta. Dužina izdisaja je najbitniji deo jer se odnosi na kočnicu, tj. na parasimpatički nervni sistem.

Ukoliko hoćete veći učinak, dok udišete postepeno dižite glavu (bradu) u vis dokle možete, a zatim je prilikom izdisaja vraćajte u prvobitni položaj.

Odmah ćete osetiti da vam je glava lakša, kao da lebdite, a kasnije će doći i osećaj zadovoljstva. Dok ovo radite, mislite na nešto prijatno, izbegnite na primer misli o neplaćenim računima jer one i te kako povećavaju srčanu frekvenciju!

Ovu tehniku možete koristiti u svakoj prilici, kako bi sebi olakšali dan. Javite utiske! Ne zaboravite, ako uzimate magnezijum organska jedinjenja su mnogo veće bioraspoloživosti, daju manje neželjenih efekata i imaju veću efikasnost! Čitajte etikete, jako su bitne!